دسته بندی | بهداشت محیط |
بازدید ها | 87 |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 1212 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 254 |
نتایج نمونه برداری باکتری ها و قارچ های بخش های مختلف بیمارستان به همراه نتایج pm هوا در سه سطح 1، 2.5 و 10
بسیار کمیاب در سطح اینترنت
اتاق عمل
ایزوله
فضای بیرون
بخش زنان
اطفال
پاتولوژی
داخلی
آزمایشگاه
اورژانس
ICU
CCU
ارتوپدی
باکتری های نمونه برداری شده :
باسیل گرم مثبت اسپوردار
استرپنوکوک
باسیل گرم منفی
کوکسی گرم مثبت
تتراژن
باسیلوس سرئوس
استافیلوکوک
باسیل گرم مثبت بدون اسپور
کوکسی گرم منفی نایسر
باسیل گرم مثبت
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 182 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 334 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 148 |
اختلال اضطراب اجتماعی، رایجترین اختلال اضطرابی و سومین اختلال شایع روانپزشکی به حساب میآید. امروزه پژوهشهای بالینی در حوزه بررسی سازوکارهای زیربنایی اضطراب اجتماعی به منظور دستیابی به درمانهای موثر به خصوص درمانهای شناختی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی تداعیهای خودکار منفی نسبت به خود داشته و به دنبال آن انتظار مورد ارزیابی منفی قرار گرفتن از جانب دیگران را دارند. در واقع عزت نفس ضمنی آنها پایین و ترس از ارزیابی منفی ضمنیشان بالاست. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی روش شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای بر افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی و ارزیابی اثربخشی این روش بر کاهش سطح اضطراب اجتماعی، از بین رفتن اختلال و عزت نفس آشکار در افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی است. در این پژوهش دو گروه از افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی که در هر گروه 20 نفر به طور تصادفی گمارده شده بودند، قرار گرفتند. در ابتدا هر دو گروه پرسشنامههای اضطراب اجتماعی کانور، اضطراب اجتماعی لیبوویتز، عزت نفس روزنبرگ و افسردگی بک را تکمیل کرده، سپس با استفاده از آمایه رایانهای IAT نمره عزت نفس ضمنی و ترس از ارزیابی منفی ضمنیشان مورد سنجش واقع شد. در مرحله بعد مداخله شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای به مدت 3 روز نامتوالی بر روی گروه آزمایش اجرا شد. تمام این مراحل برای گروه کنترل نیز با اجرای مداخله شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای با محرک خنثی انجام شد. یافتههای پژوهش نشان داد که شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای منجر به افزایش عزت نفس ضمنی و کاهش ترس از ارزیابی منفی ضمنی افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی شد. همچنین سطح اضطراب اجتماعی این افراد کاهش پیدا کرد ولی تغییر قابل توجهی در کل اختلال اضطراب اجتماعی و عزت نفس آشکار آنها مشاهده نشد.
کلید واژه: اختلال اضطراب اجتماعی، عزت نفس ضمنی، ترس از ارزیابی منفی ضمنی، IAT، شرطیسازی ارزشی زیرآستانهای
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه
1-1-مقدمه 2
1-2- بیان مساله 4
1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش 7
1-4- اهداف پژوهش 10
1-5- تعریف مفهومی اصطلاحات و متغیرها 10
1-5-1- اختلال اضطراب اجتماعی 10
1-5-2- عزت نفس ضمنی 10
1-5-3- ترس از ارزیابی منفی ضمنی11
1-5-4-تداعیهای ضمنی 11
1-5-6- عزت نفس 12
1-5-7-شرطی سازی ارزشی12
1-5-8- برنامه شرطی سازی ارزشی زیر آستانهای 13
1-6- تعریف عملیاتی متغیرها 13
1-6-1- اختلال اضطراب اجتماعی 13
1-6-2- عزت نفس ضمنی 13
1-6-3- ترس از ارزیابی منفی ضمنی 14
1-6-4- عزت نفس آشکار 14
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه
2-1- مبانی نظری 16
2-1-1-اختلال اضطراب اجتماعی 16
2-1-1-1-شیوع اختلال اضطراب اجتماعی 17
2-1-1-2-تفاوتهای جنسیتی در اضطراب اجتماعی 18
2-1-1-3-سبب شناسی 19
2-1-1-3-1- تبیینهای روان پویشی 19
2-1-1-3-2- تبیینهای انسانی نگر و هستی نگر 19
2-1-1-3-3- تبیینهای رفتاری 19
2-1-1-3-4- تبیینهای شناختی 20
2-1-1-3-4-1- الگوی طرحوارهای بک 20
2-1-1-3-4-2- مدل کلارک و ولز (1995) 22
2-1-1-3-4-3- مدل راپی و هیمبرگ(1995) 23
2-1-1-3-4-4- مدل هافمن و بارلو (2002) 24
2-1-1-3-4-5- تبیینهای مبتنی بر عوامل فرهنگی- اجتماعی 25
2-1-1-3-4-6- تبیینهای زیستی 26
2-1-1-3-4-7- مدل کیمبرل (2008) 27
2-1-1-3-4-8- نظریه تکاملی اضطراب اجتماعی گیلبرت 28
2-1-1-3-4-9- مدل راپی و اسپنس (2004) 28
2-1-1-4- راهبردهای درمانی اضطراب اجتماعی 31
2-1-1-4-1-دارودرمانی 32
2-1-1-4-2-روان درمانی 33
2-1-1-4-2-1- رفتاردرمانی 33
2-1-1-4-2-1-1- حساسیت زدایی تدریجی 33
2-1-1-4-2-1-2- مواجهه درمانی 34
2-1-1-4-2-1-3- آموزش مهارتهای اجتماعی 34
2-1-1-4-2-2- شناخت درمانی 35
2-1-1-5-همایندی 37
2-1-1-6-مقایسه با دیگر سازه ها 38
2-1-1-6-1- اختلال اضطراب اجتماعی و کمرویی 38
2-1-1-6-2- اختلال اضطراب اجتماعی و آگورافوبیا 39
2-1-1-6-3- اختلال اضطراب اجتماعی و اضطراب طبیعی 40
2-1-1-6-4- اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال شخصیت اجتنابی41
2-1-2-عزت نفس 44
2-1-2-1-نظریاتی در باب نگرش خود 44
2-1-2-1-1- دسترسپذیری و نیروی تداعی 44
2-1-2-1-2- دیدگاه دسترس پذیری نگرش 45
عنوان صفحه
2-1-2-1-3- الگوی MODE فازیو 46
2-1-2-1-4- یادگیری تداعیگرایانه 46
2-1-3- آستانهها 47
2-1-3-1- ادراک زیر آستانهای 48
2-1-3-2- اثرات ادراک زیرآستانهای 49
2-1-3-2-1- همبستههای عصبی 50
2-1-3-2-2- اثرات هیجانی و ارزشی 50
2-1-3-2-3- اثرات معنایی پایه 50
2-1-3-2-4- قضاوتهای اجتماعی 51
2-1-3-2-5- رفتار 51
2-1-4- فرایندهای ضمنی 52
2-1-5- شرطی سازی ارزشی 53
2-1-5-1- شرطیسازی ارزشی و شرطیسازی پاولفی 55
2-1-5-2- شباهتهای شرطیسازی ارزشی (EC) و شرطیسازی پاولفی (PC) 56
2-1-5-5- رویکردهای نظری شرطی سازی ارزشی 60
2-1-5-5-1- دیدگاه انتسابی 60
2-1-5-5-2- دیدگاه کلگرایانه 61
2-1-5-5-3- دیدگاه اسناد نادرست ضمنی 61
2-1-5-5-4- دیدگاه طبقهبندی مفهومی 62
2-1-5-5-6- دیدگاه گزارهای 63
2-1-5-6- کاربردهای شرطی سازی ارزشی64
2-2- پیشینه عملی 65
2-3- سوالات پژوهش 78
فصل سوم: روش پژوهش
3-1- نوع پژوهش 80
3-2-جامعه آماری 80
3-3- نمونه و روش نمونهگیری 80
3-4- ابزار پژوهش 81
3-4-1- پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز (LSAS) 81
3-4-2- پرسشنامه هراس اجتماعی (SPIN) 82
3-4-3- مقیاس عزت نفس روزنبرگ 83
3-4-4-پرسشنامه افسردگی بک 84
3-4-5- آزمون تداعی ضمنی (IAT) 85
3-4-5- 1- ساخت آزمون سنجش عزت نفس ضمنی (IAT) 85
3-4-5- 2- ساخت آزمون سنجش ترس از ارزیابی منفی ضمنی (IAT) 87
3-4-6- برنامه آموزش شرطی سازی ارزشی زیر آستانهای 87
3-5- روش اجرا 88
3-6- روش تجزیه وتحلیل اطلاعات 89
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4-1-آمارههای توصیفی مربوط به متغیرهای جمعیتشناختی 91
4-2- تحلیل توصیفی دادهها 93
4-3- تحلیل استنباطی دادهها 96
4-3-1- سوال اول 98
4-3-2- سوال دوم 99
4-3-3- سوال سوم 100
4-3-4- سوال چهارم 100
4-3-5- سوال پنجم 101
4-3-6- سوال ششم 102
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال اول پژوهش 104
5-2- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال دوم پژوهش 106
5-3- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال سوم پژوهش 108
5-4- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال چهارم پژوهش 109
5-5- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال پنجم پژوهش 110
5-6- بحث و نتیجهگیری در مورد سوال ششم پژوهش 111
5-7- یکپارچهنگری پژوهش 113
5-8- کاربردهای نظری پژوهش 113
5-9- کاربردهای عملی پژوهش 114
5-10- محدودیتهای پژوهش 114
5-11- پیشنهادهای پژوهش 15
5-11-1- پیشنهادهای کاربردی 115
5-11-2- پیشنهادهای پژوهشی 115
فهرست منابع و مآخذ
منابع فارسی 116
منابع انگلیسی 120
پیوستها
برگه اطلاعات و رضایت نامه پژوهش131
پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ132
پرسشنامه اضطراب اجتماعی لیبوویتز133
پرسشنامه اضطراب اجتماعی SPIN 135
پرسشنامه افسردگی بک 136
اسلایدهای مرتبط با آزمون عزت نفس ضمنی139
اسلایدهای مرتبط با آزمون ترس از ارزیابی منفی ضمنی 140
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 4-1- میانگین و انحراف استاندارد سن در دو گروه آزمایش و کنترل91
جدول4-2- میانگینو انحراف استاندارد تحصیلات در دو گروه آزمایش و کنترل92
جدول4-3- دادههای توزیع فراوانی وضعیت تاهل در گروه آزمایش 92
جدول4-4- دادههای توزیع فراوانی وضعیت تاهل در گروه کنترل 93
جدول 4-5- دادههای توصیفی متغیر نمره عزت نفس ضمنی 93
جدول4-6-دادههای توصیفی متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی 94
جدول4-7- دادههای توصیفی اضطراب اجتماعی94
جدول4-8-دادههای توصیفی متغیر اضطراب اجتماعی لیبوویتز95
جدول4-9- دادههای توصیفی متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) میانگین 95
جدول4-10- آزمونtمستقل متغیر سن 96
جدول 4-11- آزمونtمستقل متغیر اضطراب اجتماعی 96
جدول 4-12- آزمونtمستقل متغیر اضطراب اجتماعی (لیبوویتز) 96
جدول4-13- آزمونtمستقل متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) 97
جدول 4-14- آزمونtمستقل متغیر عزت نفس ضمنی 97
جدول4-15- آزمونtمستقل متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی 97
جدول4-16- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر عزت نفس ضمنی 98
جدول4-17- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر ترس از ارزیابی منفی ضمنی 99
جدول4-18- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر اضطراب اجتماعی 100
جدول4-19- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر سطح اضطراب اجتماعی 101
جدول4-20- تحلیل کوواریانس یک راهه متغیر عزت نفس آشکار (روزنبرگ) 102
جدول4-21- همبستگی عزت نفس آشکار (روزنبرگ) و عزت نفس ضمنی 102
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 63 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 597 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 152 |
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی گروهدرمانی با رویکرد هستیشناسی اسلامی بر میزان درد معنوی در دانشجویان با مشکلات افسردگی بودهاست. روش مورد استفاده در این پژوهش، آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش دانشجویان دختر در مقطع کارشناسی سال تحصیلی 93-94 در دانشگاه فنی-حرفهای بودند. به منظور انجام پژوهش، تعداد 30 نفر از دانشجویان دختر برای شرکت در این برنامه در نظرگرفته شدند که به طور تصادفی در دو گروه آزمایش (15=n) و کنترل (15=n) جایگزین شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، مقیاس افسردگی بک ویراست دوم (1968) و مقیاس محقق ساخته درد معنوی بود. دادهها توسط نرمافزار SPSS و با استفاده از آزمون کوواریانس، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه پژوهش نشان داد که درمان با رویکرد هستیشناسی اسلامی به طور معناداری (001/0p<) بر کاهش افسردگی و درد معنوی در دانشجویان مؤثربود.
کلیدواژهها: آموزشهای هستیشناسی اسلامی، افسردگی، دانشجویان، درد معنوی، گروهدرمانی
فهرست مطالب
فصل اوّل: مقدمه
1-1کلیات 2
1-2 بیان مسأله. 8
1-3ضرورت و اهمیت تحقیق.. 12
1-4اهداف پژوهش... 16
1-5تعریف مفهومی متغیرها16
1-5-1 افسردگی.. 16
1-5-2 درد معنوی.. 17
1-6تعریف عملیاتی متغیرها17
1-6-1 افسردگی.. 17
1-6-2 درد معنوی.. 17
فصل دوّم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1 افسردگی.. 19
2-1-2 الگوها و درمانهای اختلال افسردگی.. 22
2-1-2-1 الگوی زیستی افسردگی.. 22
2-1-2-2 الگوی روانپویشی افسردگی.. 28
2-1-2-3 الگوهای شناختی افسردگی.. 30
2-1-2-4 الگوی وجودگرایی.. 33
2-1-2-5 افسردگی از دیدگاه معنویگرایی.. 37
2-1-2-6 رویکرد اسلامی در تبیین افسردگی.. 42
2-2 درد معنوی.. 84
2-3 سابقه تحقیق.. 89
2-3-1 درمان با رویکرد اسلامی و افسردگی.. 89
2-3-2 درد معنوی و رویکرد هستیشناسی اسلامی.. 92
فصل سوّم: روش پژوهش
3-1 طرح تحقیق.. 96
3-2 جامعه، نمونه و روش نمونهگیری.. 96
3-2-1 جامعه آماری.. 96
3-2-2 روش نمونهگیری.. 97
3-2-3 ملاکهای ورود به پژوهش... 97
3-2-4 حجم نمونه. 97
3-3ابزارهای پژوهش... 98
3-3-1 ویرایش دوم مقیاس افسردگی بک (BDI-II)98
3-3-2 مقیاس درد معنوی.. 100
3-3-2-1 ویژگیهای جمعیتشناختی مقیاس درد معنوی.. 100
3-3-2-2 روایی.. 101
3-3-2-2-1 همبستگی با نمره کل مقیاس... 105
3-3-2-2-2 روایی همزمان. 107
3-3-2-3 پایایی.. 108
3-4 روش اجرا109
3-5- مداخله. 109
3-6 روش تجزیه و تحلیل دادهها112
فصل چهارم: یافتهها
4-1 یافتههای توصیفی متغیرهای پژوهش... 114
4-2 تحلیل استنباطی.. 115
4-2-1 فرضیه اول: گروهدرمانی با رویکرد هستیشناسی اسلامی ، تأثیر
معناداری بر میزان افسردگی در دانشجویان افسرده دارد.115
4-2-2 فرضیه دوم: گروهدرمانی با رویکرد هستیشناسی اسلامی، تأثیر
معناداری بر میزان درد معنوی در دانشجویان افسرده دارد.117
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
5-1 بحث یافته اول. 120
5-2 بحث یافته دوم. 122
5-3 نتیجهگیری.. 125
5-4 محدودیتها126
5-5 پیشنهادات.. 126
منابع
منابع فارسی.. 127
منابع انگلیسی.. 138
چکیده و صفحه عنوان به انگلیسی
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 3-1 میانگین و انحراف استاندارد سن شرکتکنندگان به تفکیک گروهها98
جدول 3-2 فراوانی شرکتکنندگان بر اساس متغیرهای جمعیتشناختی.. 101
جدول 3-3: ماتریس عاملهای چرخش یافته به شیوه واریماکس... 103
جدول3-4: ماتریس همبستگی مؤلفههای مقیاس و نمره کل آزمون. 106
جدول3-5: ماتریس همبستگی مقیاس درد معنوی و سلامت معنوی و ابعاد آنها107
جدول3-6: مقادیر پایایی مقیاس درد معنوی و ابعاد آن. 108
جدول 3-7: پلن گروهدرمانی هستی شناسی اسلامی.. 111
جدول 4-1 میانگین و انحراف معیار متغیرهای پژوهش در گروه آزمایشی و
کنترل. 115
جدول 4-2 نتایج تحلیل کواریانس تک متغیری روی نمرات پسآزمون
افسردگیبا کووریت پیشآزمون. 116
جدول 4-3 میانگن تعدیل شده متغیر وابسته افسردگی.. 116
جدول 4-4 نتایج تحلیل کواریانس تک متغیری روی نمرات پسآزمون درد
معنوی باکووریت پیشآزمون. 117
جدول 4-5 میانگن تعدیل شده متغیر وابسته درد معنوی.. 118
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1، میانگین نمرات افسردگی قبل و بعد از درمان. 117
نمودار 4-2، میانگین نمرات درد معنوی قبل و بعد از درمان. 118
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 82 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3256 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
فرایندی است که بر اساس آن سازمان تعیین می کند که برای نیل به اهداف خود به چه تعداد کارمند با چه قابلیتهایی برای چه مشاغلی و در چه زمانی نیاز دارد
برنامه ریزی نیروی انسانی بین عرضه و تقاضای نیروی انسانی در رشته های مختلف در کوتاه و بلند مدت تعادل ایجاد می کند
دسته بندی | پزشکی |
بازدید ها | 337 |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1472 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 72 |
این استاندارد به زبان اصلی و انگلیسی می باشد.